wWw.bLacK-WeB.Tr.Gg | GeneL, WebmasTer, EğLence Platformu
Film Kliplerini Kullanmak (1)
Flash film kliplerinin görünümünü ve davranışlarını kontrol etmemize izin verir. Bu bölümde film klibinin konum, ölçek, saydamlık, rotasyon, renk özelliklerini değiştirmeyi, bir film klibini sahnede nasıl sürükleyeceğinizi göreceksiniz.
Flash-MX veriyonundan itibaren bir film klibine butonlara atanan komutları da yazmak mümkündür. Bu çok etkili bir özelliktir. Bu sayede animasyon içeren buton hazırlamak sorun olmaktan çıkmıştır. Yerinde kulla nıldığında çok yararlı olan bir özelliktir.
Bu dersimizde Swapdepths komutuyla sürükleme sırasında üstüste gelen filmlerin takas edilmesi, dropTarget komutuyla sürüklenen bir film klibinin bırakıldığı anı algılaması, hitTest komutuyla hareket eden veya sürüklenen bir film klibinin diğer bir film klibine dokunduğunu kavrayıp gerekli reaksiyonu vermesinin nasıl olacağını inceleyeceksiniz.
Bu özellikleri öğrenerek gerçekten olağanüstü etkileşimler oluşturabilirsiniz. Bu konuda tanımlanan yöntemler oyunların hazırlanmasında uygulanan temel konulardır. Daha fazlasını yapmak sadece sizin hayal gücünüze bağlıdır ve hayal edip uğraştığınızda flash`la yapılamayacak efekt yoktur.
Konu başlıklarını şöyle özetleyebiliriz:
1- Film kliplerinin sürüklenmesi ve durdurulması(startDrag, stopDrag)
2- Film kliplerinin renk özelliklerinin değiştirilmesi(setProperty)
3- Üstüste binen film kliplerinin takas edilmesi(swapdepths)
4- Bırakılmış film kliplerinin algılanması( dropTarget)
5- Film kliplerinin çakışmalarının algılanması(hitTest)
Setpropery komutu birden fazla parametre içerdiğinden örneklere geçmeden bu parametreler hakkında bilgi vermekte yarar vardır. Aşağıdaki listede bir film klibinin değiştirilebilen özelliklerini görüyorsunuz:
_alpha: Saydamlığı belirler, 0-100 arası değer verilir.<
_visible: Bir klibin görülüp görülemiyeceğini ayarlar, True-False değerleri içerir.
_name: Film klibine yeni bir örnek isim belirler.
_rotation: Artı değerler saat yönünde döndürmeyi sağlar.
_height: Dikey boyutu belirler-piksel cinsinden bir sayı-
_widht: Yatay boyutu belirler
_x: Film klibinin yatay pozisyonunu düzenler-piksel cinsinden bir sayı->
_y: Film klibinin dikey pozisyonunu düzenler
_xscale: Film klibinin yatay boyutunun yüzdesini belirler.
_yscale: Film klibinin dikey boyutunun yüzdesini belirler.
_highquality: 0, 1, 2 değerleri vardır. 0 en düşük değerdir.
_quality: Üstteki komuttan pek farklı değildir .Low, medium, high ve best
seçenekleri mevcuttur.
_soundbuftime: Filmin sesi başlatmadan önceki saniye sayısını belirler. Varsayılan değer 5sn.`dir.
İpucu: x ve y pozisyonlarında koordinatlar biraz farklıdır. Ana sahnede x ve y pozisyonlarını sıfır değeri sol üst köşedir. Yani x=0 ve y=0 koordinatı sahnenin sol üst köşesidir. Artı işaretli x değeri tesbit noktasının sağına doğru artar sola doğru negatif değerlerle azalır. y değeri aşağıya doğru artar, üste doğru negatif değerler alarak azalır.
Uygulamalar:
Örnek 1 | |
|
|
Örnek 2 | |
|
|
Örnek 3 | |
|
|
Örnek 4 | |
|
|
Örnek 5 | |
|
|
Örnek 6 | |
|
|
Örnek 7 | |
|